Viktigt för dig som ringer våra betalnummer!

Publicerat: 30 Jan, 14:36

Hej!

Viktig info till dig som tidigare har ringt från ett Telia-abonnemang till något av
Travtjänstens betalnummer.
Tyvärr har Telia beslutat att lägga ned tjänsten betalsamtal, vilket innebär att du inte längre
kan betala för tjänsten via din Telia-faktura (vilket har fungerat fram till nu).
Vi beklagar detta, men kan inte göra något åt det, utan beslutet är Telias och gäller alla
betalnummer där kunder som har Telia-abonnemang ringer.
(Det fungerar fortfarande att ringa betalnummer från andra operatörer som Tele2, Telenor
och 3).

Du med Telia-abonnemang kan fortsätta att ringa vårt betalnummer och betala via
faktura/kort/Swish, men behöver aktivera tjänsten genom ett par enkla steg.
Ändringen äger rum från 31 januari 2025, så efter det måste du följa nedanstående steg.

Så här gör du. Första gången du ringer kommer du att ange ditt personnummer och verifiera
dig via Bank-ID, efter det kommer du direkt till Travtjänsten som vanligt.
I samband med det här, kommer du att få en länk i ett sms där du sedan kan välja att betala
fakturan med Swish, kort eller med bankgiro.
Samtalen samlas på en samlingsfaktura, som du betalar vid ett senare tillfälle.
När stegen är genomförda kan du i fortsättningen ringa till Travtjänsten som vanligt, och
kommer inte att behöva följa stegen nästa gång du ringer.
Det är alltså bara första gången som du behöver göra det här.

Med vänlig hälsning,
Travtjänsten.
Vid ev frågor kontakta kundtjanst@travtjansten.se